9 Februari

Ingen idrott för mig idag, jag sitter istället i skolan och tnkte plugga, vi får väl se hur det går..  Hitills har vi kollat på en film under reigions lektionen, och ja.. nu sitter jag här.

18 år.. Vilka möjliheter öppnas, och vilka av dem kommer jag egentligen ha nytta utav?

  • Alla mina "sparkonton" öppnas - Ingen nytta, kommer inte vilja ta pengar därifrån.
  • Får lagligt köpa Tobak - ABSOLUT ingen nytta av de. Varken röker eller snusar.BLÄ
  • Har själv ansvaret över min frånvaro/närvaro i skolan - Kommer ha nytt av.. friheten att sjukanmäla sig själv :')
  • Utelvet/nattivet finns tillgängligt - Kommer nog inte ha så stor nytta utav det.. - Om jag känner min föräldrar lätt så kommer det nog ta ett tag innan jag kommer få tillåtelsen att gå ut! (på de sättet)
  • Lagligt köpa alkohol på krogen/klubben - Kommer inte ha nytta av. Dricker inte, kan inte dricka i samband med dieten. End of discssion.
  • Lagligt att gifta mig - kommer nog inte ha nytta av det just nu!
  • Blir myndig! - Om jag kommer ha nytta av det lär väl visa sig.. när det gäller ansvar, ja. När det gäller mycket annat..., nej. Kommer forever vara mina föräldrars lilla flicka!
Haha, nej.. så farligt är det nog inte, snart kommer de väl ge med sig. Är säkert svårt att acceptera att ens lilla bäbis har blivit stor. Skulle nog också ha det problemet om jag var förälder, men det kanske bara är jag?

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: