Svar på tal


Trojan som jag har på mig i det HÄR inlägget är av märket Summer ¤ Sun och är köpt på M&Q!


Alltså... att jag vill bli smalare.. klart jag vill jag är/ var överviktig vilket inte är bra för någon, man sätter sin hälsa på spel, jag vill också kunna komma i min studentklänning om ett år och liksom se bra ut, inte behöva få gråtpanik-attacker varje gång som jag ska köpa ett par jeans, jag vill känna mig fin. Ett tag slutade jag bry mig om hur jag såg ut och slutade liksom med att verkligheten kom i fatt mig och jag var fet. Jag kan inte äta vad jag vill, för jag har anlag för "övervikt". Har absolut inte den ämnesomsättningen som jag önskar, mat är mitt liv liksom.

Men i Januari skrev jag in mig på Itrims viktminskningsprogram. Itrim är som ett gym, fast mycket personligare och lättare. När man tränar, tränar man en slags cirkelträning, man kan även gå åt sidan med en pilatesboll, trännigsring eller en matta. Man behöver absolut inte gå viktminskningsprogramet där, utan de har ju även avtal när man bara har "motion" och gör sina pulspass liksom.

Jag valde då iallafall viktminskningsprogramet vilket inleddes med att jag i 12 veckor skulle äta ändast ersättningar, itrims egna. Den perioden har vart sjukt svår för mig eftersom jag älskar, älskar mat. Men den var ändå enkel när de gällde dess tydliga ramar, det var liksom 4 mål om dagen, max 4h imellan. Nu för några veckor sen började jag trappa upp och kan nu äta två vanliga mål om dagen och två ersättningar. (kan inte äta vad som helst) Visst var det efterlängtat, men fy så svårt. Måtten är svåra, veta exakt vad som går bra att äta är svårt alltså... ja. Och suget att få äta leder till andra sug, tänjer på gränserna osv.

Men ja, det funkar iallafall, hittils sedan den 6/1 har jag gått ned 17kg. jag kan ha storlek 38 eller M i träjor istället för XL/L och 40/42. Det känns så jävla aswsome, och när det gäller byxor, jag kommer i dem. jag är inte smal, har inte små storlekar men jag kommer äntligen i dem, och kan knäppa dem. nu låter det som om jag var gigantisk innan, vilket jag inte var. Men ändå. Fått en ny motivation till träning och ja... det som återstår är ju fortfarande matvanorna dåra.. men allt tar sin tid, förhoppningsvis så når jag snart mott mål, med start efter lovet ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: