Tummen ner för vädret!

Åh.. Hemska äckliga slaskiga väder! Jätte blött är det ute, mina strumpor blev helt blöta !
Det har små regnat/snöat hela dagen, vägar och trottoarer är helt fulla av vattenpölar och snöblask. Uscha!

Dagen idag spenderade jag inne i stora staden med min mamma. Vädet irriterade något men annars ganska trevligt. Tror vi var inne i alla H&M i hela T-centralen. Jag fick med mig ett par härliga saker hem. Bland annat Leggings, Linnen, Tröjor och en liten gullig skinnjacka.  Efter en stunds dealende fick jag leggingserna (?) och jackan för 98 kr! ja.. jag är bra!

Något mindre trevlig med dagen var då åter igen vädret som förstörde riktigt ordentligt när vi skulle försöka hitta ett mysigt café där vi kunde äta mackor. Vi gick runt hela Drottninggatan, Gamla stan, slussen och Medborgarplatsen, Ingenstans fanns det någor bra. Så vi halka runt, ganska bokstavligt talat.

Till slut bestämde vi oss för att åka tillbaka till Fasta och äta här. Jag fick äntligen min macka! Och åh, var så sjukt törstig hela dagen! Äntlige fick jag något att dricka också! Vi slog oss ner på Il Piatto. Finns inget bättre ställe, kärlek! Jag tog som vanligt den älskvärda mackan med Cambozola och Salami, mamma tog en med Parma och taleggio. Råder er verkligen att äta där, mycket bättre än Donken. Nyttigare och billigare dessutom!

Nu sitter jag hemma och fryser. Ska tända lite ljus och försöka klura ut morgondagen!

Ha det så trevligt !

Postat av: Simon F.

Det säger du nu efter att vi i fyra månader ätit på McDonalds åtminstone 15 gånger?

2010-03-01 @ 20:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: