Fotboll,

Heej heej :)<33

Eftersom jag har skapat en ny kategori så kommer jag klistra in lite fotbolls texter från andra inlägg, så vissa kommer ni nog känna igen,. :) så... Vi lägger in dom andra in läggen här (12/6 - 17/6) så kan vi göra nya för dom nya sen;


Från 17 Juni
Just nu är det halvlek,..Italien - Frankrike (Dom två lagen som möttes i final för två år sedan i VM)..Just nu står det 1 - 0 till Italien, Det var Andrea Pirlo som gjorde mål på straff i den 25 minuten. och nu börjar det igen.....fortsätter snart !

Nu är jag tillbaks, lite kort bara..För Italien ska ha en chans att gå vidare måste dom vinna över Frankrike elr spela oavgjort MEN Holland måste också vinna för att Italien ska gå vidare.

Nu är matchen slut och det är klart, Italien är vidare (!) och ska möta Spannien på Söndag. Det andra o avgörande målet gjordes på frispark av Daniele de rossi i den 62 minuten. Igentligen var det självmål för en spelare i Frankrike (såg inte vem, tror det var Thierry Henry.) satte ut foten o bollen styrde rakt mot mål. Ja,.. O stakars Thierry Henry som aldrig fick sin frispark,... hahah ja men i fotboll kan allt hända. I nästa match mot SpannienSöndag får alltså Italien spela utan Gennaro Gattuso och Andrea Pirlo. Undra villka som får spela istället...villka tror ni? :) Alessandro Del Piero kanske ? Tror ni Luca Toni får spela nästa match, det måste han ju nästan få..Han är ju jätte bra men har bränt så otroligt många bra chanser... Tyvär..Det är inte hans EM i år bara.. Men man vet aldrig..Plösligt händer det .

Imorrn ska Sverige Spela mot Ryssland, hur kommer det gå tror ni? Har sverige bra chans? hmm jag vet inte... kanske.. jag har ju haft fel på alla min gissningar hittils.. Men om dom lyckas så ska dom möta EM's starkaste lag HollandLördag blir det väll...mm spännande.. Annars blir det Ryssland som möter Holland Lördag. Och den stora frågan som alla tidningar skriver om, Kommer Zlatans knä att hålla ??

Från 16 Juni
Ja, oj vikken spänning på matchen mellan Turkiet och Tjeckien igår...Och Oavgjort som jag trodde det skulle bli blev det ju inte,..Tjeckien ledde matchen med 2-0 men sen började Turkiet att attackera o matchen vände..först 2-1 till Tjeckien, sen blev det 2-2 o sen i sista minuten missade Tjeckiens målvakt bollen och det blev 3-2 till Turkiet, Vikket dom också vann med. Vann dom med Tur? vad tror ni?...


Från 15 Juni
Matchen mellan Turkiet och Tjeckien har nyss dragit igång, 6 minuter har dom spelat i nu..0-0 står det. Det är två bra lag mot varandra...Det kan gå hur som helst...och om det blir oavgjort vid 90 minuten avgörs det med straffar,.. Mh det ska bli spännande ! Men jag tror inte jag orkar se matchen det är en film på tv4+ som man kan se,. Men jag tror nog att om matchen inte blir oavgjord så blir det nog...nej jag tror det blir oavgjort.. o på straffar kan allt hända.


Från 14 Juni

Sverige har spelat sin andra match i EM (Gud va mycket fotboll det e mina inlägg) mot Spnnien. Det stog 1-1 nästan hela andra halvleken när sen Spannien på 92 minuten tror jag det var gör mål..Det var synd, sverige spelade jätte bra.. men mål på övertid.. det e sånt som händer


Från 13 Juni
(Italien - Rumänien)
Det blev en spännande match me många chanser o så tyckte jag nog att dommarn dömde lite fel på vissa ställen men matchen slutade 1-1 :) nästa match nu ikväll är Frankrike - Holland..kmr nog bli en bra match


Från 12 Juni
Italien har spelat sin första match i EM, mot Holland..Förlora tyvär me 3- 0 "/
Sverige har kört sin första mot Grekland, vann me 2-0, Zlatan gjorde ett av målen. Alla hade sån stor press på honom, måste vart skönt för honom att äntligen få göra sitt mål :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: